4toGo: Rakuten, LinkedIn, Logistik, Social Media

Von Olaf Kolbrück Olaf Kolbrück | 3. August 2012 |

4 aktuelle Nachrichten und Links kompakt um 4 herum. Das Wichtigste des Tages zum Mitnehmen.

Online-Kunden zahlen für Schnelligkeit gerne mehr, Linkedin macht mehr Geld, Rakuten macht noch mehr Geld und Handel geht nicht mehr ohne Social Media - all das nach dem Klick.

 40% of online shoppers are willing to pay for next day delivery

And even though a quarter of respondents said that delivery costs are too high, 40% of shoppers are willing to pay for next day delivery and 22% would pay for delivery within a two-hour slot.

Rakuten wächst um 13 Prozent

Japan-based but global ecommerce juggernaut Rakuten reported its financial results for the first 6 months of the fiscal and calendar year this morning, revealing that its revenues exceeded ¥200,5 million (roughly $2.56 billion), up almost 13 percent compared to the same period last year.

LinkedIn's Revenue Is STILL Growing Like Crazy

For nearly two years, LinkedIn has posted more than 80 percent year-over-year growth in revenue. That continued this quarter, when it posted an 88 percent increase in revenue from $121 million to $228 million year-over-year in the second quarter this year.

Reasons for retailers to engage through social media

Ignoring customers who get in touch via social media will, in just a couple of years’ time, be as harmful to a business as ignoring emails and phone calls would be today.


Kindle Kindle
Drucken Artikel versenden

Das neue eBay: Schneller, Flexibler und Same Day Delivery
Bereits mit dem Start der ersten globalen Markenkampagne unter dem Motto „Shop the World“ kündigte s ...
Topartikel
Collins Otto Group
About you heißt er also, der Modeshop aus dem Geheimlabor von Collins mit dem die Otto Group an der ...
Märktplätze: So abgeschlagen sind Rakuten und Co (Studie)
Wenn Händler sich über die Marktmacht von eBay und Amazon beklagen, dann sollten sie sich auch an di ...
e-map_Logo
Das „Tata, teita durch die Stadt“ (Bläck Fööss) der ganzen Familie gerät zunehmend zur Nebensache. N ...
Personalisierung: Die Empfehlungsmaschinerie verhilft reBuy in Echtzeit zu mehr Umsatz
Jeder Prozentpunkt bessere Conversion im Onlinehandel kann ein harter Kampf sein. Wenn ein Anbieter ...
Tante Emma 2.0: So profitiert Metzger Freese von Social Media
Bei meinen Recherchen für das Fachbuch „Erfolgsfaktor Online-Marketing“ stieß ich erstmals auf Ludge ...

Die Kommentare für diesen Artikel sind geschlossen.

stats